torsdag 16 december 2010

När blir man redo? 16/12

Ibland kommenterar jag frågor på div forum, och om det blir ett informations givande inlägg försöker jag få in det på bloggen så här kommer ett som handlar om, om man någon sin blir redo för att skaffa barn.

Jag och sambon var tidigare så. Vi satte upp mål och krav på vad vi skulle hinna med och vad vi skulle ha gjort, hur mycket vi skulle ha på sparkontot och vilket boende vi skulle ha. Man kan sätta upp hur mycket hinder som helst för en men man blir inte mera redo för det.
Att vara redo för ett barn handlar otroligt lite om vad man har utan vad man kan ge det handlar heller inte så mycket om ge på det sättet vi är vana vid, det handlar inte om materiella ting eller hur vida man har eget rum till barnet, bor i villa eller att föräldrarna rest jorden runt.
Mycket av hindarna vi sätter upp är att man vill resa först, men varför inte resa sen, att resa med barn är ofta billigt (Gratis) och väldigt roligt.
Jag kan inte prata så mycket om hur det är som förälder att resa med barn för det är jag inte ännu, men jag har rest med barn och jag har varit barn och rest och det har varit jätte kul.

I alla fall man kan förbereda sig hur mycket som helst, men redo det blir man först den dagen man håller i sit barn.
Sedan kan man förbereda sig genom att läsa och köpa bebis saker så som skötbord säng och barnvagn, men längre än så kommer man nog inte hur mycket pengar och hur mycket man än har rest.

//Pappa snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar