måndag 29 november 2010

Hur en blivande pappa kan känna 29/11

Hej jag svarade för ett tag sedan på en fråga på ett forum.
Då det beskriver mina känslor ganska bra lägger jag nu upp mitt svar här.

Ung och snart pappa, men inte pappa!
Mitt svar:
Hej inser att det gått några månader.
Men vill i alla fall presentera mig lite.
Jag heter Pappa snart.
Jag driver en blogg med samma namn.
http://pappasnart.blogspot.com

Jag är inte i samma situation men skriver mycket på bloggen om att bli pappa.
Jag skriver dock inte om att vara ung pappa men då jag är ** år känner jag att det kanske kan passa din kille.
Angående att knyta an till ett barn i en mage är svårt även för mig som är bio pappa. 
Så förstår verkligen att det är jobbigt för din pojkvän.
Jag tror dock att den stora anknytningen för pappor kommer först efter förlossningen.
Men man kan ju jobba på det redan innan, klappa på magen och tänka på bebisen som kommer. 
Vad man vill göra med denne nya individ, helt enkelt försöka planera lita för vad som komma skall.
Och även börja öva in vaggvisor och läsa böcker om bebisar, uppfostran osv.
Tror att din pojkvän kommer älska ditt barn (Ert för det kommer ju i praktiken bli så).
Tipsar dig om att visa honom min blogg, och vill han snacka om något så kan vi fixa det på något vi 
 
//Pappa snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar