söndag 28 november 2010

Växa - Inte lyda 28/11



Här skall jag försöka sammanfatta denna bok lite kort.
Detta är en bok för er som vill att era barn skall växa upp med en trygg stabil grund.
Det denna bok är bra på är att förklara hur saker vi gör och hur vi uppfostrar våra barn kan påverka dom under hela sina liv.
Av den anledningen är det väldigt viktigt att vi känner till saker som vi borde undvika för att inte skada våra barn mentalt.
Boken förklarar hur vi inte borde göra och hur vi kan göra istället för bästa möjliga resultat.
Boken visar hur vi kan arbeta parallellt med barnen och samarbeta för att finna problem och lösningar

Jag tycker personligen att denna bok är en av de bättre böcker om barn jag läst och jag har plöjt igenom en del.
Nu handlar ju inte denna bok om utvecklingen av foster, förlossning osv så den biten kommer vi inte in på.
Men detta är en bok om barn, pedagogik, anknytning och uppfostran. Författaren har verkligen lyckats ge svar på många viktiga frågor.
Och jobbar helt i enighet med FN´s barnkonvention och tar helt avstånd ifrån aga osv.
Skulle jag sätta betyg på denna bok skulle det bli stark 9/10.
Egentligen är det en klockren 10 men jag anser att han på vissa ställen i boken har en lite för personlig åsikt som inte har med boken att göra.
Det är det som sänker betyget.

//Pappa snart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar